zaterdag 16 juli 2011

Blind Date

Blind date, geschreven door 5 topauteurs, is absoluut een heerlijk boek. De 5 kortverhalen lezen vlot en zijn toch spannend. Helaas maakte ik de fout om het boek te lezen tijdens mijn examenperiode. Dan heb je de keuze: je boek aardrijkskunde dat voor je ligt of Blind Date, dat er langs ligt. Net zoals de hoofdpersonages in de kortverhalen werden afgeleid door een verleiding, werd ik door Blind Date verleid om toch maar snel nog een bladzijde te lezen. En nog een, en nog een... Gelukkig waren het dus wel KORTverhalen en stopte ik meestal met lezen na een verhaal, want anders had ik nog meer tijd verloren! Ondanks het lichte schuldgevoel na een halfuur gelezen te hebben in plaats van geleerd te hebben, was het toch de ideale ontspanning. De 5 verhalen waren elk uniek, maar hadden toch een gemeenschappelijk kantje: bovennatuurlijke wezens. Ik heb van elk kortverhaal genoten, stuk voor stuk, maar mijn favoriet was toch wel het kortverhaal van Michele Jaffe: De Kussendief. Een verhaal over twee meisjes die heel gewoon lijken, maar in werkelijkheid allebei heel bijzonder zijn. Dan ontmoeten ze elkaar per toeval...

Een boek voor liefhebbers van spannende verhalen, die niet altijd even veel tijd hebben om een dik en ingewikkeld boek uit te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten